کلیدی

بهترین راه پیدا کردن کلمات کلیدی برای سایت شما

منظور از کلمه کلیدی: کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی همان کلمه هایی هستند که ما در موتورهای جستجو مثل گوگل تایپ می‌کنیم تا اطلاعات مورد لازم خودمان را پیدا کنیم. مثلا وقتی می‌خواهیم یک طراحی لباس جدید آموزش ببینیم، داخل گوگل «آموزشطراحی لباس» را جستجو می‌کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی:تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ (Keyword Research) به معنی بررسی تعداد جستجوهای هر کلمه یا عبارت در گوگل است؛ به کمک این تحقیق شما می‌توانید متوجه شوید که کاربران در زمینه کاری شما به دنبال چه چیزی هستند؛ حتی متوجه میشوید که کدام یک از این موضوعات برای آن‌ها بیشتر اهمیت دارد،چه کلماتی برای کسب و کار شما مهم‌تر است و ارزش بیشتری دارد. چه تعدادی از آدم‌ها به موضوع کسب و کار شما علاقه‌مند هستند و محصولات و خدمات شما را جستجو می‌کنند. حتی می‌توانید بررسی کنید که آیا روند تعداد جستجو در حال افزایش هست یا خیر (که یعنی بازار شما چقدر پیشرفت کرده است.)

سه ابزار اصلی کیبورد ریسرچ:

relevance:گوگل محتواهایی را رتبه بندی می‌کند که با جستجوی کاربر مربوط هستند. پس کلمات کلیدی‌ای را انتخاب کنید که به موضوع محتوای شما مربوط هستند.

Authority:منابع معتبر در گوگل، وزن بیشتری دارند و تولید محتوای با کیفیت به سایت شما اعتبار می‌دهد.

Volume:ممکن است بتوانید برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول رتبه بگیرید؛ اما اگر هیچ کس آن کلمه را سرچ نکند سودی ندارد پس به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در ماه جستجو می‌شود، توجه کنید.

دلیل اهمیت تحقیق درمورد کلمات کلیدی در سئو:هدف آن، جذب آن دسته بازدیدکنندگانی است که محتوای سایت شما برایشان سودمند است و دقیقاً به دنبال محتوا یا محصول شما هستند و همینظور باعث میشود جامعه مشتریان خود را نیز بهتر بشناسید.با تحقیق درباره کلمات کلیدی می‌توانید تغییرات در تقاضای بازار را پیش‌بینی کنید، به این تغییرات واکنش نشان دهید، و کالاها، خدمات و محتوایی تولید کنید که مردم به دنبال آن می‌گردند.

خلاصه فواید کییبورد ریسرچ:

  • کیورد ریسرچ موجب میشود که مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید.
  • با تحقیق کلمه کلیدی می‌توانید محتوای خود را بهبود ببخشید و ترافیک ارگانیک سایتتان را افزایش دهید.
  • در موتورهای جستجورتبه بهتری کسب کنید.
  • می‌توانید نرخ تبدیل کاربران را افزایش دهید.
  • با شناسایی کلمات کلیدی‌ای که رقبای شما از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، می‌توانید مزیت رقابتی ایجاد کنید.

روش های تحقیق کلمات کلیدی: ابتدا از موضوع مرتبط به کارتان یک لیست تهیه کنید محصولاتی یا خدماتی که ارائه میدهید موضوع هایی که در آن تخصص دارید.

دسته های موضوع انتخاب کنید برای تحقیق کلمات کلیدی:برای هر موضوعی که در مرحله اول پیدا کردید، یک سری کلمات کلیدی مربوطه پیدا کنید. با این کار شما می‌توانید متوجه شوید کاربران برای جستجو کردن اطلاعاتی که به این موضوع‌ها مربوط هست، از چه کلماتی استفاده می‌کنند.

از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید:این ابزارها می‌توانند حجم جستجو، میزان رقابت، ارزش کلمات کلیدی و حتی پیشنهادات بیشتری به شما ارائه دهند.بعضی از ابزارهای مهم برای رسیدن به این هدف،  Keyword Planner ،Google Trends ،Microsoft Bing Ads Intelligence هستند. هرچند، ابزارهای دیگری مثل ،kwfinder ،Moz Keyword Explorer یا Wordtracker نیز وجود دارند که این ابزارها نیز میزان جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر را به همراه میزان بولد شدن این کلمات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.اگر فرایند تحقیق کلمات کلیدی را بدون استفاده از ابزارها جلو ببرید، ممکن است انرژی زیادی بگذارید اما در آخر به چیزی که می‌خواستید دست نخواهید یافت. کیورد پلنر (Google Keyword Planner) یکی از معمول‌ترین نقاط شروع کار است. این ابزار نه تنها میزان جستجوی کلمات کلیدی پیشنهادی را تخمین می‌زند، بلکه هزینه راه‌اندازی کمپین‌های پولی را نیز برای این عبارات محاسبه می‌کند.

کلید کلید

ابزار Kwfinder:این ابزار هم مانند کیورد پلنر هم میانگین جستجو کلمه کلیدی در ماه، ترند بودن کلمه، سختی کلمه کلیدی و کلمات مرتبط را به شما نشان می‌دهد . ولی این ابزار رایگان نیست و شما باید با ثبت نام و پرداخت هزینه برای خود اکانت تهیه کنید.

معرفی ابزار SEMrush:یکی دیگر از ابزارهای جامع و قدرتمند برای کیبورد ریسرچ، SEMrush است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بفهمید مخاطبان شما در گوگل چه عباراتی را جستجو می‌کنند و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را شناسایی کنید.یکی از ویژگی‌های SEMrush  می‌توانید کلمات کلیدی رقبا را هم بررسی کنید. با این قابلیت، می‌توانید ببینید که رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و چه کلمات کلیدی برای آنها بیشترین ترافیک را داشته است.

چرا اولویت‌بندی کلمات کلیدی مهم است؟

  • وقتمان را هدر نمیدهیم: اگر بدون برنامه‌ریزی روی تمام کلمات کار کنیم، در آخر خسته می‌شویم و به نتیجه لازمه نمی‌رسیم.
  • راحت تر می‌توانیم مخاطبمان را هدف قرار دهیم: وقتی بدانیم مردم دنبال چه چیزی می‌گردند، می‌توانیم محتوای بهتری تولید کنیم و آن‌ها را جذب کنیم.
  • نتیجه بهتری می‌گیریم: وقتی روی کلمات مهم‌تر تمرکز کنیم، سریع‌تر در نتایج جستجو صعود میکنیم و ترافیک بیشتری جذب می‌کنیم.