سئو

سئو خارجی سایت چیست؟

به تمام تکنیک‌هایی که خارج از سایتمان، برای بهبود رتبه در نتایج جستجو انجام می‌دهیم، سئو خارجی یا Off Page Seo سایت گفته می‌شود.منظور از خارج از سایت خودمان همان کارهایی است که در شبکه های اجتماعی و سایت های دیگر انجام میگیرد است. در رتبه‌بندی نتایج گوگل، حدود 200 فاکتور مهم هستند؛ یعنی گوگل طبق این 200 فاکتور، تصمیم می‌گیرد که کدام سایت به رتبه اول برود یا کدام یکی به صفحه دوم برود.

ما تمام تکنیک‌ها را در 4 بخش تقسیم می‌کنیم، سپس هر بخش را برای شما توضیح میدهیم:

  • بک‌لینک‌سازی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • فعالیت مفید و موثر در شبکه‌های اجتماعی
  • گرفتن پروفایل Google Business (سئو محلی)

نقش بک لینک ها در سئو سایت:اگر شما بتوانید 10 لینک با کیفیت دریافت کنید، خیلی مفید تر از این است که 1000 لینک با کیفیت متوسط داشته باشید فرآیند لینک‌سازی باید کاملاً با تفکر و طبیعی باشد. همانطور که در توضیحات پیش هم اشاره کردیم، گوگل به کیفیت لینک‌ها، بیشتر از تعداد آن‌ها اهمیت می‌دهد. 

  •  محل قرارگرفتن لینک ها

گوگل، به محل قرارگیری لینک شما توجه می‌کند. لینکی که در محتوا قرار گرفته قطعاً باارزش‌تر از لینکی است که در گوشه‌کنارهای سایت قرار دارد و قابل دیدن هم نیست بهترین و سریع‌ترین روش برای اینکه لینک‌های شما در یک محتوای باکیفیت ظاهر شوند، این است که از رپورتاژ آگهی استفاده کنید.

بک لینک

  • بازبینی انکر نکست ها

انکرتکست همان متنی است که روی آن کلیک می‌کنیم و وارد یک صفحۀ جدید می‌شویم. گوگل به عنوان یکی از سیگنال‌های رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد و با خواندن آن متوجه می‌شود که موضوع صفحۀ مقصد چیست و ارتباطی با متن شما دارد یا خیر. برای همین بهتر است موقع لینک‌سازی از انکرتکست‌های تکراری استفاده نکنید و روی کلمات مرتبط، بامعنی و متنوع لینک بگیرید.

تاثیر اینفلوئنسر در سئو: اینفلوئنسر افرادی هستند که معمولاً تعداد دنبال‌کننده‌های زیادی دارند، در بین مردم محبوبیت دارند و مردم توصیه‌های آن‌ها را قبول دارند.بازاریابی با استفاده از اینفلوئنسرها، نیازمند طراحی کمپین‌هایی است که هدف مشخصی را دنبال می‌کنند و این هدف، لزوماً فروش محصولات نیست.با اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانیدتاثیر این را در مردم به وجود آورید که نسبت به برند شما آگاهی پیدا کنند، کنجکاو شوند و برای دریافت محتواهای بیشتر، نام‌تان را در گوگل سرچ کنند. گوگل به این تعداد جستجوها توجه می‌کند و وقتی می‌بیند عدۀ زیادی به دنبال نام شما هستند، امتیاز بیشتری برای شما در نظر میگیرد.

نقش شبکه های اجتماعی در سئو سایت:

  1. برندینگ می‌کنید و میزان سرچ برندتان را افزایش میدهید
  2. می‌توانید برای سایت‌تان لینک بسازید

برای اینکه فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی نتیجه‌دهد، ابتدا مخاطبان خود را مشخص کنید. مخاطبان خود را که بشناسید، می‌توانید رسانه‌های مفید و همینطور محتوای مناسب آن‌ها را تهیه کنید.هر شبکه اجتماعی، ماهیت خاص خودش را دارد. برای همین قبل از هر فعالیتی باید مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و در کدام شبکه، دسترسی به آن‌ها آسان‌تر و بهتر است.برای مثال،کسب و کارهایb2c که سروکارشان با مصرف‌کنندۀ نهایی کالا است، بهتر است روی اینستاگرام تمرکز کنند. از طرفی، کسب‌وکارهای B2Bکه سروکارشان با سایر کسب‌وکارهاست، بهتر است روی رسانۀ لینکدین بیشتر تمرکز کنند. یک پروفایل Google Business ایجاد کنید:اگر یک کسب و کار مثل فروشگاه، شرکت یا کلینیک دارید، یک حساب Google My Business برای خودتان ایجاد کنید. خوشبختانه، ساختن پروفایل تجاری کاملاً رایگان است. باید به سایت  google.com/business بروید، ثبت‌نام کنید و مشخصات کسب و کارتان را وارد کنید.این مشخصات شامل دسته‌بندی کسب و کار، محصولات، آدرس، ساعت کاری، لوکیشن و عکس‌ها میباشد.

گوگل بیزنس 2 ولی متاسفانه در حال حاضر به دلیل تحریم ها امکان استفاده از سرویس گوگل بیزنس در ایران قابل استفاده نمیباشد.